Dansk Erhverv - Handel nr. 3/2016 - Problemer med at læse nyhedsbrevet? Klik her

Dansk Erhverv nyhedsbrev

Nr.3, april 2016

Dansk Erhverv nyhedsbrevbullet

Hvad gør jeg, hvis mine kunder ikke henter deres varer?

Dansk Erhverv Kort Nyt

Dansk Erhverv modtager jævnligt spørgsmål fra medlemmer, der ikke ved hvad de skal gøre med varer, der er købt og betalt på nettet, men som forbrugerne aldrig henter. I de situationer kan butikken ikke uden videre gå ud fra, at kunden har fortrudt købet.
Læs mere


Har du forslag til nye regler for prismarkedsføring?

Dansk Erhverv Kort Nyt

Forbrugerombudsmanden er parat til at revidere retningslinjerne for prismarkedsføring, hvis erhvervslivet og forbrugerorganisationerne mener, at der er behov for det. Kom med dine input til Forbrugerombudsmandens Retningslinjer for prismarkedsføring.
Læs mere


Lukkelovens omsætningsgrænse øges med en halv mio. kroner årligt

Dansk Erhverv Kort Nyt

Hvis din årlige omsætning ikke overstiger 33,7 mio. kroner kan du holde åbent på helligdage – du skal dog afgive en revisionserklæring til Erhvervsstyrelsen senest 3 måneder efter dit regnskabsår udløber.
Læs mere


MobilePay-gebyr kan nu frit overvæltes på kunderne

Dansk Erhverv Kort Nyt

Danske Bank har i strid med loven forhindret butikker i at opkræve gebyr, når kunderne har betalt med MobilePay. Konkurrencemyndighederne har nu bedt Danske Bank om straks at rette ind. 
Læs mere


Shitstormen raser – hvordan skal din virksomhed reagere?

Dansk Erhverv Kort Nyt

Hvad gør man, når ens virksomhed står midt i en shitstorm? Og er det muligt at få erstatning? Det var temaet på en konference i Børssalen. Læs de gode råd her.
Læs mere


 

Dansk Erhverv nyhedsbrev strip
Del dine erfaringer med mediation i Forbrugerklagenævnet
Den 1. oktober 2015 blev der indført obligatorisk mediation i forbindelse med alle sager ved Forbrugerklagenævnet. Dansk Erhverv vil gerne høre vores medlemmers erfaringer.
Læs mere

Dansk Erhverv nyhedsbrev strip
Giv din digitale salgsmotor et servicetjek
Kom og hør hvordan du med LinkedIn og de data, du allerede opsamler, kan integrere og strømline dine marketing- og salgsprocesser når Dansk Erhverv i samarbejde med Creuna og Ernst & Young afholder eftermiddagsseminar i Århus den 13. april.
Læs mere og tilmeld dig her

Dansk Erhverv nyhedsbrev strip
Få styr på de nye persondataregler
Bødeniveauet stiger voldsomt, når de nye persondataregler træder i kraft. Få styr på reglerne og svar på dine spørgsmål om formiddagen den 13. april i Århus.
Læs mere og tilmeld dig her

Dansk Erhverv nyhedsbrev strip
Giv turisterne et tilbud de ikke kan afvise
Kom med når Dansk Erhverv inviterer på formiddagsseminar den 14. april i Odense og hør bl.a. Danmarks førende trendforsker inden for erhvervs- og turismeudvikling, Eva Steensig, komme med sit bud på, hvordan du som detailhandler kan blive bedre til at tænke turistens kunderejse ind i dit forretningskoncept.
Tilmeld dig her

Dansk Erhverv nyhedsbrev strip
Dansk Erhverv klager til EU-Kommissionen over manglende tysk dåsepant
Tyskland har i årevis ladet de nordtyske grænsebutikker slippe for at opkræve dåsepant af skandinaviske kunder. Det skal ændres, derfor klager Dansk Erhverv til EU-Kommissionen.
Læs mere her

Dansk Erhverv nyhedsbrev strip
Dansk Erhverv klager til EU-kommissionen over nøddeafgiften
Dansk Erhverv klager nu til EU-Kommissionen over nøddeafgiftens EU-stridige og urimelige forskelsbehandling af udenlandske nødder og produkter.
Se en video med forklaringen her

Dansk Erhverv nyhedsbrev strip
Musik og detailbranchen – meromsætning, følelser og den menneskelige hjerne!
Der er videnskabelig evidens for, at musik kan påvirke humør, livslyst og følelser. Kom til gå-hjem-møde hos Dansk Erhverv den 28. april og hør professor Nicolai Graakjær fortælle om hvordan det påvirker forbrugerens og den menneskelige hjerne, når der spilles musik i bl.a. detailbranchen.
Læs mere og tilmeld dig her

Følg Dansk Erhverv på LinkedIN