Dansk Erhverv - E-handel nr. 7/2016 - Problemer med at læse nyhedsbrevet? Klik her

Dansk Erhverv nyhedsbrev

Nr. 7, december 2016

Dansk Erhvervs e-analyse 2016

De bestiller, downloader, streamer og shopper på nettet som aldrig før. De danske forbrugere er vilde med at handle på nettet. Men de fleste varer købes stadig i de fysiske butikker, og det billede ser ikke ud til at ændre sig. Men de fysiske butikker er i fuld gang med at ændre sig for at leve op til forbrugernes forventninger. Få de vigtigste resultater fra Dansk Erhvervs e-analyse 2016 her!
 


Den fysiske handel og e-handlen smelter sammen

Hvad er den vigtigste faktor for en e-forbruger? Hvor skal en virksomhed være for at være der, hvor forbrugeren er? Og er der grund til at være bekymret over nethandlen i detailbranchen? Det er nogle af de spørgsmål, som Dansk Erhvervs e-analyse 2016 giver dig svar på.
Læs mere


Hvad køber vi mest af på nettet?

Når danskerne går til tasterne for at shoppe, hvad køber de så? Tøj og elektronik har gennem en årrække været de mest e-handlede varegrupper, og det er de fortsat i 2016.
Læs mere


E-grænsehandel giver ulige konkurrencevilkår

Danmark har underskud på e-handelsbalancen. Den høje danske moms og høje omkostninger gør det mere attraktivt for danskere at e-handle i udlandet, og tilsvarende mindre attraktivt for udenlandske forbrugere at handle i Danmark, fordi der ikke altid betales den lovpligtige moms. Det er et problem for dansk detailhandel, for danske e-handelsarbejdspladser og for statskassen.
Læs mere


Dansk Erhvervs e-analyse 2016

Download e-analysen her